پیگیری سفارش
بستن پنجره
فواید اعجاب‌انگیز ژل گیاه آلوئه ورا
30 فروردین ماه 1401

گیاه آلوئه ورا در درمان آکنه، پسوریازیس و اگزما بسیار مؤثر بوده و سطح قند خون را کاهش می‌دهد. استفاده خوراکی از آن در دراز مدت باعث درمان دیابت غیر حاد نوع ۲ می‌شود.


۱- ژل الوئه ورا حاوی ترکیبات گیاهی سالم است.

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا حاوی ترکیبات ارگانیک طبیعی مفیدی است، می‌تواند به درمان آسیب‌های پوستی کمک کند. در صنایع آرایشی، بهداشتی، دارویی و غذایی از خواص ژل آلوئه ورا به طور گسترده استفاده می‌شود و این گیاه ارزش تجاری زیادی دارد.

گیاه آلوئه ورا به خاطر برگ‌های سبز ضخیم، نوک تیز و گوشتی‌اش که ممکن است به اندازه ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر رشد کند، معروف است. هر برگ الوئه ورا حاوی ژل الوئه ورا است که آب را درون خود ذخیره می‌کند. ذخیره کردن آب باعث گوشتی شدن برگ‌های آلوئه ورا می‌شود که همین خاصیت در درمان عطش زیاد مؤثر است. ژل الوئه ورا حاوی ترکیبات مفیدی نظیر ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه و آنتی اکسیدان‌ها است.

۲- ژل الوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد.

همانطور که می‌دانید، آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی مهم هستند. ژل آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان‌های مهمی از خانواده پلی فنول‌هاست. پلی فنول‌ها همراه با چندین ترکیب دیگر موجود در آلوئه ورا باعث جلوگیری از رشد باکتری‌های عفونت‌زا در بدن انسان می‌شوند. گیاه الوئه ورا به خاطر خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد عفونی که دارد در ساخت دارو‌های مختلفی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که به بهبود زخم‌ها و درمان مشکلات پوستی کمک کند.

۳- ژل الوئه ورا باعث ترمیم سریع زخم می‌شود.

از الوئه ورا معمولا به عنوان یک داروی موضعی استفاده می‌شود. خواص ژل آلوئه ورا در درمان سوختگی و آفتاب سوختگی بسیار زیاد است. به نقل از انجمن داروسازی ایالات متحده در سال ۱۸۱۰، ژل آلوئه‌ورا یک محافظ پوست قوی و مؤثر است.

مطابق با تحقیقات ارائه شده استفاده موضعی از ژل الوئه ورا در مقایسه با دارو‌های معمولی سوختگی، می‌تواند زمان بهبودی سوختگی را تا حدود ۹ روز کاهش دهد. این گیاه همچنین باعث جلوگیری از التهاب، خارش، و عفونت ناشی از سوختگی می‌شود.

۴- استفاده از ژل الوئه ورا، پلاک دندان را کاهش می‌دهد.

پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه از مشکلات سلامتی بسیار شایع هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، کاهش تجمع پلاک روی دندان‌ها است. در تحقیقی که روی استفاده از ژل آبرسان آلوئه ورا به عنوان دهانشویه انجام شده، مشخص شده که افرادی که از الوئه ورا استفاده کردند، بعد از چهار روز نسبت به سایر افرادی که از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کردند، پلاک‌های جمع شده در دندان‌هایشان کمتر بود. البته با انجام تحقیق دیگری مشخص شد که آلوئه ورا در از بین بردن باکتری تولید‌کننده پلاک استرپتوکوک موتانس در دهان و همچنین مخمر کاندیدا آلبیکنس نیز مؤثر است.

۵- آلوئه ورا به درمان آفت دهان کمک می‌کند.

بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود، زخم دهان یا آفت دهان را تجربه می‌کنند. آفت‌ها معمولا در زیر لب، داخل دهان تشکیل می‌شوند و به مدت یک یا دو هفته باقی می‌مانند. مطالعات نشان داده‌اند که یکی از خواص ژل آلوئه ورا این است که می‌تواند بهبود زخم‌های دهان را تسریع بخشد.

۶- الوئه ورا در درمان یبوست مؤثر است.

لاتکس موجود در فیبر گیاه الوئه ورا در کاهش و درمان یبوست بسیار مؤثر است. لاتکس ماده‌ای زرد و چسبنده است که درست در زیر پوست برگ وجود دارد. آلوئین یا باربالوئین موجود در لاتکس، به عنوان ملین عمل کرده و دردرمان یبوست کاربرد دارد.

۷- یکی از خواص ژل آلوئه ورا جلوگیری از چین و چروک پوست است.

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ انجام شده، مصرف ژل آلوئه ورا خوراکی در ۳۰ زن بالای ۴۵ سال، باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در یک دوره ۹۰ روزه شده است.

عوارض گیاه الوئه ورا

اگر چه گیاه آلوئه ورا یک درمان بی‌خطر با عوارض جانبی نسبتا کم است، اما مصرف دراز مدت آن باعث مشکلات گوارشی و اسهال می‌شود.


طریقه مصرف ژل آلوئه ورا ۹۹ درصد

همانطور که در مطالب بالا عنوان کردیم، ژل الوئه ورا را هم می‌توان به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کرد. در واقع اگر بخواهیم از ژل الوئه ورا برای صورت و رفع مشکلات پوستی و یا به عنوان کرم آبرسان آلوئه ورا استفاده کنیم، باید آن را به صورت موضعی به محل مورد نظر بمالیم، اما اگر بخواهیم که از سایر خواص ژل و گیاه آلوئه ورا استفاده کنیم، باید آن را به صورت خوراکی مصرف کنیم.

قیمت ژل آلوئه ورا ۹۹ درصد

ترکیب خالص ژل این گیاه یا به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا در ساخت مواد دیگری نظیر ژل شستشوی صورت الوئه ورا، شامپو الوئه ورا، کرم آبرسان الوئه ورا، ضد عفونی کننده آلوئه ورا و سایر محصولات دیگر استفاده می‌شود. قیمت این محصولات بسته به نام برند محصولات متفاوت است.

بهترین مارک ژل الوئه ورا

همانطور که قبلا نیز گفتیم محصولات آرایشی و خوراکی زیادی وجود دارند که از گیاه الوئه ورا تهیه می‌شوند و در بسته‌بندی‌های مختلف با مارک و نام‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. به منظور استفاده از خواص ژل آلوئه ورا و شناخت بهترین مارک ژل آلوئه ورا، فقط کافیست که یک دوره از محصول مورد نظر استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده